måndag 5 mars 2012

uppoffringarna man gör i USA


Här i Kalifornien så har jag fått göra lite uppoffringar. Det är egentligen småsaker, men jag kom att tänka på det idag.
För det första så lever vi i ett hem utan möbler. Jag har sagt det förut, men vi har alltså bokstavligen Bara detta i våran ca 80 kvadratmeter stora lägenhet:
-2 bord
-10 stolar
-4 uppblåsbara madrasser
-2 vanliga madrasser

Thats it.
Ingen tv, inga högtalare, ingen diskmaskin, ingen mikro.
Plus att frysen är så liten för oss 4 personer, så den knappt går att stänga ibland.

Vi har även provisoriska mobiltelefoner. Min kostade 12 dollar och den är ifrån typ tidigt 90tal.

Allt detta är inga problem att anpassa sig efter, det jag börjar känna däremot är att jag saknar min garderob där hemma. Inte själva utrymmet utan allt som fanns i den. Jag hade två stora resväskor med mig hit men det är omöjligt att få med sig allt man vill ha med sig. Jag saknar kläder! Det plagg jag saknar allra mest har jag bett min kära mor att skicka till mig. (Plus mera mjölkchoklad som jag ätit upp) Det har hon sagt att hon ska göra och jag längtar sååå efter att få min älsklingsjacka.

Min snyggamerikan är förresten "bara" 5 år yngre! Heeey, lammkött har alltid varit min grej, eller hur cam, tess, karin?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar