lördag 10 mars 2012

Har jag hittat rätt nu?


Det känns så. Jag sitter vid köksbordet bredvid Sanna och vi har nyligen varit och handlat mat och ätit. Vi hade diskussionen om Sverige vs Usa, hur människorna behandlar en osv. Vi kom fram till att en av dom främsta anledningarna till att vi mår bättre här är för att din omgivning lyfter dig. I Sverige är svartsjuka en förklaring till att "titta snett" på varandra för tex vad du har på dig. Det är också svårt att få stöd ifrån din omgivning i Sverige när det gäller att ta sig långt och nå sina drömmar, just pga avundsjuka. Människor kan ibland trycka ner dig för att de själva också vill ha det du har.
Här är det sååån skillnad! I skolan talar tjejerna inne vid toalettspeglarna om för dig hur mycket dom älskar din outfit, hur gullig du är, hur fin du är i håret osv. Killarna visar öppet sin uppskattning och ibland har jag kännt mig som ett cirkusdjur i bur när jag går på statestreet pga all uppmärksamhet man får.
En kille på festen i torsdags sa till mig att jag med all säkerhet kan gå hur långt jag vill här i Kalifornien. Inte konstigt att man mår bra och känner att ingenting är omöjligt här!

Jag och Sanna pratade också om att leva livet så som man vill. Jag har tex rest en hel del och älskar det verkligen. Det känns ibland som att livet är för kort för alla ställen jag vill se. Jag rälnade ut att jag säkert har rest upp 200 000 kr i mitt liv, men att jag inte någonsin har ångrat mig. Jag har inte ens ägnat det en tanke, för att för mig så är resor och upplevelser värt så mycket mer än en siffra på ett konto.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar