måndag 12 mars 2012

The Rules

Har någon hört talas om boken "The Rules"? Jag kom och tänka på att tjejen som jag satt bredvid på planet till LAX pratade om den boken. Hon hade pluggat i santa monica i ett halvår och jag minns att hon berättade att killarna i USA spelar spel. Dom väntar tex 3 dagar innan dom bjuder ut en osv osv. (Inte för att vi har märkt av den grejen, snarare tvärtom, men whatever) Så hon hade köpt boken för att kunna hantera män.
Tydligen så handlar denna bok om hur vi tjejer ska få en kille på fall, genom att följa en massa regler. Herre Gud. Det är självklart en amerikansk kvinna som har skrivit denna och några exempel lyder: Svara aldrig på hans sms, OM han inte bjuder ut dig. Skriv ALDRIG ett sms först, och ring ALDRIG. Om han frågar dig på en fredag, om du vill gå ut på lördagen, då MÅSTE du säga NEJ, för då är du hans sista val! Fortsättningsvis: Första månaden ska du bara träffa honom 1 gång i veckan, andra månaden 2 gånger i veckan och tredje månaden kanske 3 gånger i veckan.

Någon mer än jag som tror att detta är BS? Snacka om att sätta tjejer i underläge. Så pass att vi skulle behöva ha regler för ett livslångt förhållande?! Hjälp, va jobbigt det skulle vara.
Nej, jag tror på det gamla hederliga att när det är rätt, då är det rätt. Då vill båda parter ses mer än 1 gång i veckan. Då ska man inte kunna gå en dag utan att vilja krama på varandra!


1 kommentar: