onsdag 21 mars 2012

7 åringen med drömmarna




Imorse när jag var ute och gick så kom jag på en barndomsdröm som jag hade. Jag visste att någon gång i mitt liv så skulle jag vara i USA och köra en cab, helst en rosa. Jag har aldrig haft en aning om hur, var, när eller varför jag skulle befinna mig i USA men jag drömde om något "större". Jag har nog alltid vetat att något stort väntar mig, och nu är en barndomsdröm uppfylld. Jag har kört en (visserligen svart) ford mustang längs highway 101 i Kalifornien.

I marketingklasserna pratar vi om strategiska planer. Du måste ha en plan. Du ska ha ditt mål i sikte men du måste också ha vägen dit utstakad. Sedan kan ödet spela sin stora roll i det hela också. Så som att en person påverkar dig att göra vissa saker, du möter kontakter som kan hjälpa dig inom din bransch, du möter vänner för livet genom att en kille frågar dig om du har en penna på LAX.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar