söndag 25 mars 2012

Läskigt!

Ja, jag var nere på state igår och handlade lite mat på worldmarket och va hemma runt 4. Jag var sedan inne hela kvällen och gjorde american pancakes med sirap som var hur goda som helst. Kolla på en film och städade mitt rum typ. Sen sov jag, till 8 ca. Gick upp, åt frukost, hängde i soffan och kollade på serier på datorn innan jag runt 12.30 skulle gå och handla. Börjar fundera på var nycklarna är och letar som en galning i 15 min. Tänker tanken flera gånger att nyckeln kan inte sitta kvar ute i låset för jag har aldrig gjort det misstaget i mitt liv. Tillslut så öppnar jag ändå dörren för att försäkra mig om att nyckeln inte var där, MEN där var den!
Min nyckel sitter på en stor gosedjurs noshörnings nyckelring, så att det är inte så att förbigående inte ser att det hänger en nyckel i låset så därför tycker jag att det är så sjukt att ingen av mina grannar, som dessutom hade fest här igår, har knackat på och sagt till! Eller, nåt fyllo kunde tillochmed ha klivit rakt in här inatt när jag låg och sov, ensam i hela lägenheten.
Nej, det kändes lite läskigt faktiskt. Men den missen kommer jag aldrig göra om nu!

Idag har det regnat, heeela dagen. Så jag har kollat på serier, heeela dagen (förutom när jag gick och handlade) När jag gick så regnade det inte, när jag skulle hem däremot, då började det givetvis regna. Så där gick jag, i solbrillor med tre tunga kassar, dyngsur. En snäll tant stannade och erbjöd mig skjuts hem men då var jag redan så nära hem. Alla är så vänliga här.

Funderar på att steka pancakes ikväll igen, för det var sjukt gott. Och jag var väldigt duktig på det, å andra sidan så pallar jag inte att bli så mätt en kväll till. Vilka problem jag har va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar