tisdag 3 april 2012

nothing compares

Min syster berättar om en amerikansk vän som är bosatt i London och som älskar att resa. Han är ursprungligen ifrån OC. Han säger att vart du än åker i världen så kan ingenting slå Kalifornien. Här finns allt; havet, solen, miljön, öken några timmar bort, skidåkning några timmar bort.. Jag förstår honom. Jag tycker också att jag har rest mycket och sett många olika miljöer och jag tycker inte att något slår Kalifornien heller. På andra plats kommer guldkusten i Australien och Sydney som fortfarande är en av mina favoritstäder, men detta är ändå bättre.

Min syster frågar mig också om saker som om att "äta på McDonalds här, känns det amerikanskt?" Jag känner inte att nånting här känns "amerikanskt" länge. Allting känns bara som vanligt. Jag är inbodd efter 3 mån här och jag ser fram emot många mer månader här.

Idag är ännu en vackert sag i SB, och jag har precis skrivit klart engelskan som ska in idag. Så nu väntar en liten löprunda i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar