onsdag 18 april 2012

den typiska vardagskvällen

Kommer hem från skolan eller state, till en antingen tom lägenhet, eller en sebbe som lagar köttfärssås, eller en sanna som skriver engelska uppsats vid köksbordet och äter sushi eller ceasarsallad från skolan, eller en filippa som ritar på datorn i sängen eller står på händerna/ligger på golvet i vardagsrummet. Vi är en familj. När jag öppnar ytterdörren hit, så är jag hemma. Jag älskar vårat boende här och alla våra vardagliga rutiner.
Ibland lagar vi mat tillsammans, eller så sitter någon med en annan som lagar mat. Ibland tar vi kvällspromenader upp till mesa och handlar mat, ibland ser vi en film eller vänner på datorn, ibland leker vi hemliga klubben och gör en massa bus och skrattar i 1 h, ibland pratar vi djupt och lyssnar på deppmusik. Just nu är sebbe på kvälls lektion, sanna pluggar på deras rum, filippa sitter med datorn vid köksbordet och spelar musik för mig som ligger i en av fåtöljerna och njuter av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar