tisdag 17 april 2012

Motivation är nyckeln till framgång

För att lyckas, för att kunna klättra på karriärstegen så är det en känsla som alltid måste finnas inom dig: Motivation! Viljan att bli bättre, viljan att komma högre upp, viljan att vara BÄST, viljan att lyckas.
Jag sitter just nu ensam vid köksbordet med kaffet (såklart) och är helt speedad för att jag är så taggad inför mitt framtida jobb som jag kommer ha! Jag vet att jag kommer göra ett så fruktansvärt bra jobb, för att jag har viljan. Jag har alltid haft viljan, det var den som tog mig ifrån extra anställd på 2 h/vecka till butikschef på MQ på 2 år. Viljan är ingenting du bara kan säga att du har, utan den lyser igenom väldigt klart och tydligt.

En annan extremt viktig egenskap för att lyckas och för att motivera din personal osv, är att du ständigt är: Positiv! Allting är möjligt. Sprid ditt budskap som ledare med energi och positivitet. Det motiverar din personal, och inspirerar dem! Ett företags personal som blir behandlade som guld av sina chefer, kommer att behandla kunderna som guld.

Nu måste jag ut och springa av mig alla energi jag har! Världens lyckligaste tjej, det är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar