lördag 18 augusti 2012

She´s back

Yes, back in Santa Barbara!
Jag verkar ha problem att ladda upp bilder, så det kommer sen.

Okej..resan började bra, jag skulle gå upp klockan kvart i 3 på natten för att åka till arlnada, och jag somnade aldrig. Så jag gjorde mig iordning och åkte till arlanda utan sömn. Flyget till Paris gick som det skulle och då det endast var en timme imellan flygningarna, så höll jag på att missa mitt LA flyg eftersom killen i passkontrollen ville snacka hur länge som helst, om mitt liv. haha.
Men jag hann med flyget tillslut efter att jag fått springa lite och kom fram till LAX kl 13 i torsdags.

Efter en riktigt smidig passkontroll med en väldigt trevlig mexikanare, så hoppade jag på en mini shuttle buss till SB. Han körde highway 1 så jag satt och såg ut över först venice beach, santa monica beach och malibu..otroligt vackert! Jag somnade till lite då och då, för jag hade ju varit i vaken i typ 40 h.

Framme i Sb tog jag en taxi hem till Jeanette och Chris, där jag lämnade mina saker innan vi gick ner DT för att fixa mitt amerikanska simkort, vilket fortfarande inte fungerar men det är en annan historia.
Jag har iaf bott hos dom i 2 nätter nu och haft det så bra! TACK igen för allt jag fått av er två dessa två dagar! Ni är guld värda.

Igår blev det fest, och jag och J hann med inte mer än 5 olika ställen och drack gratis i stort sett hela kvällen. Idag jar vi cyklat runt ner till Montecito och butterfly beach, jättemysigt! Sen har vi legat vid poolen och solat i denna oändliga värme.

Nu sitter jag på ett hotellrum och väntar in Seb och Filippa! Vi ska bo här i 2 nätter, sen får vi se. Jag har betalat in deposition på ett hus DT, så nycklarna kommer förhoppningsvis på onsdag, och då får vi flytta in.

Annars mår jag alldeles underbart bra, känner att det kommer bli en sjukt bra termin, och förhoppningsvis får jag flera besök av Sverige folk. Passa på nu, för det är min sista termin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar