lördag 13 april 2013

USA


Jag vill inte vara någon annanstans. Jag ska utbilda mig här och jag kommer att stanna här. Sorry Sverige, jag har hittat någon annan. Någon som gör mig lyckligare.

Är det nånting man lär sig här så är det: "Stay Strong" Folk trampar på dig här för att ta sig framåt. Det gäller att inte ta åt sig utav nånting. Jag har lärt mig att ta kritik, jag har lärt mig att jag ska skaka av mig saker som inte gynnar mig, jag har lärt mig att grupparbeten i skolan inte innebär att göra allt själv längre; det gäller att säga åt människorna att göra vadfan som förväntas utav dom. Jag har lärt mig Californien mentaliteten och här vill jag stanna, men jag kan inte ens börja att förklara hur trött jag är på att höra svenska överallt.

Märker ni att jag är lite på en krigsstig? Stämmer. Mycket har hänt senaste tiden och jag har lämnat en väldigt nära kär vän. Och jag känner mig tom, glad, ledsen, exalterad, sårad, lycklig, halv, hel, krossad och förväntansfull. Kluven? Skojar du.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar