onsdag 24 april 2013

oooh please

Jag visste inte att man kunde flytta till en ny stad, nytt land, och lämna allting bakom en för att börja om på nytt, med en ny kultur, nya vänner osv och så finns det fortfarande människor som tydligen vet vem man är hemifrån Sverige som "hatar" mig.
Hata är ett starkt ord. Du får ha din åsikt om mig, du behöver inte gilla hur jag klär mig, hur jag ser ut, hur jag för mig, vad jag gör osv, men att säga att man hatar någon och säger att jag är "so full of myself"? Hur vet någon detta utan att någonsin ha bytt ett ord med mig?

Jag är en vuxen människa, jag är inte 15 år längre, så jag önskar bara att folk i min omgivning och stad kunde sluta att bete sig som 15 åringar och inse att alla människor har rätt att vara sigsjälva och sköta sitt eget liv. Jag är jag, och alla behöver inte älska mig, men lär känna mig först innan du säger att du hatar mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar